۰
ژ 1-9

بتن غلتکی یا بتن متراکم شده با غلتک یا بتن غلطکی، بتنی با اسلامپ صفر می‌باشد که با ارتعاش توسط غلتک‌ها محکم و سفت می‌شود. دو نوع بتن غلتکی در کارهای ساختمانی به کار می‌رود، بتن غلتکی حجیم با عیار سیمان کم، در ساخت سدها و سازه‌های حجیم مانند دیوارهای حایل، پایه‌های سنگین و خاکریزها که در آن‌ها مقاومت زیاد مورد نیاز نیست و بتن غلتکی با عیار سیمان نسبتاً زیاد، در اجرای سریع لایه‌های روسازی بزرگراه‌ها و پوشش‌های مشابه که در آنها مقاومت مکانیکی و سایشی بالایی مورد نیاز است. مزیت اصلی این نوع بتن‌ها، هزینه پایین آن است.

ژ 1-10

آسفالت که گاهی اوقات به نام پوشش هم شناخته می‌شود از دهه ۱۹۲۰ رواج یافته است. آسفالت از ماده طبعی چسبناکی به نام قیر به دست می آید. بتن که از مخلوط ب سیمان پرتلند با شن و ماسه و آب به دست می آید هم از مواد رایج برای روسازی سطح یک جاده است. روکش کامپوزیت ترکیبی از آسفالت و بتن سیمانی است. مواد جاده ای تخریب شده را می توان بازیافت و مجدداً برای روسازی جاده به کار گرفت. برای مثال می توان آسفالت را با فرز به قطعات کوچکتر تقسیم کرد و مجدداً در کارخانه آسفالت آن را فرآوری کرد.

ژ 1-11

برای جدول گذاری عموماً از قطعات بتن پیش ساخته و در پاره‌ای موارد با توجه به شرایط کار از بتن درجا استفاده می‌شود. با توجه به ارتفاع کم جداول بتنی، عموماً این جداول بدون آرماتور بوده و چنانچه ارتفاع کارگذاری جدول زیاد و رانش خاک قابل توجه باشد، باید از جداول بتن مسلح استفاده نمود. جمع آوری آب‌های سطحی راه‌های ارتباطی و خیابان‌ها می‌توان از کانیو و با مقاطع v شکل یا نیم دایره از بتن پیش ساخته یا درجا استفاده نمود.